Šta Raditi Kad Vam Zaposleni “Pregore“?

Sada kada prelazimo u post-pandemijsku fazu, od svojih zaposlenih trebam da__________ ?

Kako Vi nastavljate ovu rečenicu?

Mnoge organizacije trenutno od zaposlenih očekuju da se fokusiraju na obilje novih veština i zadataka kako bi im pomogli organizaciji da se oporavi od pandemije. Prioriteti uključuju poboljšanje komunikacije, građenje otpornosti, prodaju, poboljšanje digitalnih sposobnosti i još mnogo toga. Ali postoji samo jedan problem: Vaši zaposleni prosto nisu u “režimu“ učenja.

I nije da su Vaši zaposleni lenji ili nemotivisani prema radu i poboljšanju. Oni se naprosto osećaju “pregorelo“ i sad kada se polako zaposleni vraćaju u kancelariju, osećaju da ne mogu da podnesu još mnogo pritisaka. “Pregorevanje“ (eng. Burnout) je vrlo stvaran pojam koji se sve češće dešava u kolektivu jedne organizacije. Problemi nastaju kada takvi zaposleni nemaju kontinuitet u radu i od njih se očekuje da se sad naviknu na novu kancelariju ili novi radni raspored.

Međutim, ipak postoje veštine koje timovi mogu da razviju i da dobiju bolje kratkoročne, a i dugoročne rezultate. Da bi razrešili problem “pregorevanja“, organizacije moraju da prihvate činjenicu da je njihov koncept rada narušen kao i koncept učenja unutar organizacije. Tradicionalni pristup razvoju poput “oči-u-oči“ treninzi i instrukcije moraju da se redizajniraju da bi zaposleni mogli da izgrade veštine odgovarajucim tempom. Takođe, svaka nova ideja ili pristup se mora uvoditi postepeno kako bi oni jednog dana prešli u odživu naviku. Ukratko, poslodavci moraju da nađu način da integrišu učenje u svakodnevni radniživot zaposlenih i da ga učine što jednostavnijim. Evo kako to i da postignu.

razmišljaj hibridno

Razmišljajte Hibridno

Vaš proces unapređenja zaposlenih mora da odražava Vašu novu poslovnu sredinu. Ako Vam je pola zaposlenih u kancelariji, a pola radi od kuće, i jednima i drugima morate približiti materijal za učenje shodno njihovoj organizaciji. Treneri za lidere koji će obavljati virtuelne časove sa vašim menadžerima ili više manjih obuka koje traju do sat vremena su odličan način da približite učenje novih veština i jednima i drugima.

Iskoristite Tehnologiju

Tehnologija je nešto što je mnogim kompanijama pomoglo da opstanu u poslenjih par godina, ali samo zato što su znali da je iskoriste na pravi način. Zoom, Teams i Google su postali nezamenljivi, dok su brojevi članova na LinkedIn Learning, Udemy i Coursera porasli. Međutim, ako stavite na teret “pregorelog“ zaposlenog da se sam snađe i uči, naićićete na velike probleme. Umesto toga možete kreirati kurs koji odgovara Vašoj organizaciji ili kontaktirati HR specijalistu koji će to učiniti umesto vas. Sve što je potrebno je malo volje i malo znanja da svojim zaposlenima olakšate učenje novih veština.

Podržite, Ponudite i Pustite

Vaši zaposleni su pokazali visok nivo sposobnosti u rešavanju problema za vreme pandemije. E sad, Vi treba da ih pustite da te iste sposobnosti primene na svoj lični razvoj. Dovoljno je da ih podržite i kažete šta se od njih očekuje, date im opcije kad je u pitanju način na koji će učiti i onda ih samo pustite. Teranje zaposlenog da se usavršava je retko kada efektivno. Vaši zaposleni moraju da imaju prostor da sami odluče kada, kako i kojim tempom će da uče. Postavite visoke standarde, ali dajte zaposleima autonomiju.

Претплати се
Обавести о
0 Komentari
Најстарије
Најновије Највише гласова
Уграђене повратне информације
Погледај све коментаре