6 Tajnih Veština Uspešnih Menadžera

Evo jedne univerzalne istine koju želimo da podelimo sa Vama- zaposleni ne ostavljaju organizaciju, oni ostavljaju loše menadžere. Kada pitate bilo koga od Vaših prijatelja zašto su ostavili svoj stari posao, šanse su da je razlog usko povezan sa lošim odnosom sa menadžerom.

To znači da svaka oranizacija treba da stremi ka tome da svojim zaposlenima priušti dobro iskustvo na njihovom radnom mestu. Menadžeri su glavni zajednički činioc koji određuje da li će to iskustvo biti dobro ili loše. Dakle, da bi osigurali dobru atmosferu u timu i priuštili zaposlenima zadovoljstvo u radu, menadžeri trebaju da imaju određene sposobnosti mimo njihovih osnovnih menadžerskih sposobnosti. Pogledajmo koje:

Prevazilaženje Predrasuda

Prvo i prvo- menadžer mora da bude fer. Jedan od najizazovnijih aspekata u regrutaciji i upravljanju učinkom rada jeste prevazilaženje sopstvenih predrasuda. To znači da u procesu regrutacije, Vaša lična mišljenja, predrasude i pretpostavke o nekome trebaju biti ostavljene po strani.

Oni kandidati koji dođu na procenu moraju biti procenjivani fer i pošteno. Takođe, Vaši zaposleni očekuju da će Vaša analiza njihovog rada i učinka biti fer, a ne pod uticajem Vaših ličnih preferencija. Ovo je glavna veština koju menadžeri treba da neguju- svesno pregledanje svojih misli i predrasuda, pazeći da one ne utiču na ophođenje prema kandidatima, zaposlenima pa čak i prema samoj organizaciji.

Dozvoljavanje Zaposlenima da ih Upoznaju

Ovde ne mislimo da uputite Vaše zaposlene u svaki aspekat Vašeg privatnog života. Ovde mislimo isključivo na davanje do znanja zaposlenima tačno kakav je vaš stil rada. Dobar menadžer zna dovoljno o sebi da zna kakav stil rada mu naviše “leži“.

Na primer: Niste “jutarnja osoba“ i sve informacije koje Vam stignu u prvih sat vremena radnog vremena su uzalud. Ali, Vaši zaposleni vam uporno dostavljaju papire, postavljaju teška pitanja i traže pomoć u tih prvih sat vremena.

Vi ste ti koji morate olakšati vašim zaposlenima i reći im koji stil rada Vam najviše odgovara. Niko od Vas ne očekuje da dajete maksimum preformanse ceo dan puno radno vreme, ali ako kažete svojim zaposlenima u kom trenutku mogu dobiti taj maksimum od Vas, Vi ćete zauzvrat dobiti maksimum od njih. Isto treba da uradite ako više volite informacije u pisanoj formi, ako nemate ništa protiv poziva nakon završetka radnog vremena, kao i ako ne želite da vas iko zove u Vaše privatno vreme. Samo na taj način možete osigurati dobar odnos sa Vašim timom i sprečiti nesporazume.

Vođenje Sastanaka

Bilo da održavate sastanke u kancelariji ili preko aplikacija, uvek treba da vodite računa da svaki sastanak bude produktivan. Bilo da je sastanak rutinski ili bezbednosni, dobro razmislite koji su to ljudi u Vašem timu koji treba da prisustvuju tom sastanku. Oni zaposleni koji i nisu morali da prisustvuju određenom sastanku ce smatrati da je taj sastanak za njih gubljenje vremena i da su mogli da budu mnogo produktivniji da nisu prisustvovali sastanku. 

Dobro organizovani sastanci

Ali dobar sastanak je mnogo više od toga ko mu prisustvuje. Kao dobar menadžer, Vi morate da osigurate da svaki sastanak kao rezultat ima napredak. To znači da kada se na sastanku raspravlja o nekom problemu, ako na kraju sastanka pronađete rešenje, možete računati da je sastanak uspešan.

Postavljanje Primera u Pisanju E-mejlova

Prosečan administrativni radnik dnevno primi oko 120 e-mejlova. To znači da prosečan zaposleni koji radi u kancelariji provede veliki deo svog posla odgovarajući na e-majlove. A pošto su e-majlovi osnova komunikacije u gotovo svakoj organizaciji, znati kako se e-majlovi pišu je vrlo bitno.

Mada ne postoji zvanična forma pisanja e-majlova, postoje neka pravila koje treba poštovati. Ova pravila svaki menadžer treba da nauči i bude primer svojim zaposlenima. Vaš e-majl treba da pokaže kako se koristi “reply all“ opcija, kao i “cc“ i “bcc“ opcija. Takođe, menadžeri ne treba da koriste e-mejl kao zamenu za sastanak.

Upravljanje Učinkom Zaposlenih

U svakoj organizaciji zaposlenima se meri učinak, nekada na kvartalnom, a nekada i na godišnjem nivou. Međutim, mnogi zaposleni imaju vrlo negativan pogled na merenje učinka jer neretko dovodi do disciplinskog postupka. To znači da Vaš zaposleni obavlja svoj posao pod pritiskom i sa strahom od kazne ako naprave ikakvu grešku.

Ovakva atmosfera je rezultat dugogodišnjeg manjka dobrih menadžera. Čak i oni menadžeri koji su imali potencijal da postanu dobri nisu dobili adekvatnu obuku u oblasti upravljanja učinkom. Najbolji menadžeri će uspeti da preokrenu mišljenje zaposlenog i fokusiraće se više na načine na koji organizacija može da pomogne zaposlenom. Drugim rečima, trudiće se da pruži pomoć i otkloni ponašanje koje je zaposlenog i dovelo do lošeg učinka. Time menadžer pomaže i podstiče zaposlenog ka usavršavanju, a ne samo kažnjava za loše rezultate.

Praćenje Zaposlenih

Uloga menadžera nije da naređuje i upravlja zaposlenima u svom timu. Takav narativ je vrlo opasan po uspešnost svakog tima i organizacije. Dobar menadžer će zapravo biti podrška i potpora svojim zaposlenima tako što će ih motivisati, hrabriti i dati im potrebno znanje i alate da urade svoj posao kako treba. Najbolji menadžeri su oni koji deluju “iz senke“, naizgled ne radeći nikakav bitan deo posla, a istovremeno dozvoljavajući svom timu da raste, da se izrazi i podeli ideje sa njim kako neki posao može biti sproveden uspešnije. Zapravo je vrlo jednostavno: menadžer je roditelj. Onaj roditelj koji pušta dete da prohoda, držeći se korak ili dva iza, sa ispruženim rukama i spremnom podrškom za slučaj da se to isto dete splete.

6 tajnih vestina uspesnih menadzera

Претплати се
Обавести о
0 Komentari
Уграђене повратне информације
Погледај све коментаре