9 Veština Koje Svaki Menadžer Treba da Ima

Menadžeri nauče mnogo veština na poslu, na primer: kako da efikasno podele radne zadatke ili kako da obave dobar intervju. Ali postoje neke veštine koje organizacije traže od menadžera od prvog dana. Bilo da ste menadžer u nekoj organizaciji, ili želite da postanete menadžer, naša lista veština koje svaki menadžer treba da ima Vam može biti od pomoći.

  • Verbalna Komunikacija

Prvo i osnovno- menadžeri su treneri. Oni daju povratne informacije zaposlenima, obavljaju treninge i nude uputstva za rad. Kao takvi, moraju biti sposobni da obave efikasan dvosmerni razgovor.

  • Pisana Komunikacija

Svi razgovori unutar organizacije ne mogu biti obavljeni “oči u oči“. Zato što je pisana komunikacija veliki do posla svake organizacije, vrlo je bitno da menadžeri imaju dobre veštine pisanja kako bi njihove reči bile pravilno protumačene. Na sreću, nikada nije bilo lakše komunicirati sa timom nego sada uz pomoć mnogih “team management“ softvera koji čine pisanu komunikaciju u timu lakšom i zabavnijom.

  • Upravljanje Vremenom

Kada menadžeri imaju previše projekata, a premalo vremena, primorani su da prioritizuju svoj posao. To nekada i nije tako loše, osim što u većini slučajeva zaposleni prestaju da budu prioritet. Menadžeri moraju biti u stanju da upravljaju svojim vremenom i da i dalje ostvaruju rezultate dok istovremeno podržavaju potrebe svojih zaposlenih.

  • Donošenje Odluka

Da bi bili dobri u određivanju prioriteta, menadžeri moraju da budu dobri u donošenju odluka. Oni bi trebalo da budu u stanju da sagledaju situaciju i daju dobru procenu o tome šta treba da se uradi. Ako su im potrebne dodatne informacije kako bi konačno doneli odluku, mogu se poslužiti svojim veštinama verbalne i pisane komunikacije.

  • Kritičko Razmisljanje

Ne, nije “kritično“ nego “kritičko“ razmišljanje. Kritičko razmišljanje podrazumeva logičko ili racionalno donošenje odluka i rezonovanje.Menadžeri moraju da znaju kad da se fokusiraju na “širu sliku“, a kad na detalje. Nekada će se od njih tražiti da se fokusiraju na oba istovremeno. Veština kritičkog razmišljanja uglavnom podrazumeva donošenje odluka sagledavajući baš svaki aspekat problema i situacije, nešto poput rešavanja matematičkog zadatka, koji neretko ima više od samo jednog rešenja.

kritickorazmisljanje 8bfe0ef61b

  • Postavljanje Pitanja

Menadžeri su uglavnom predstavljeni kao osobe koje imaju sve odgovore. Međutim, najbolji menadžeri moraju umeti da postave pitanja kada nešto ne znaju. Štaviše, od izuzetne je važnosti da menadžer bude voljan da pita zaposlene, umesto da predpostavi koji je odgovor jer ovako dolazi do nesporazuma koje vode ka greškama u radu i lošim odnosima unutar tima.

  • Aktivno Slušanje

Imati veštinu slušanja kolega ili zaposlenih je podjednako važno kao i veština postavljanja pitanja. Postavljanje pitanja će biti onoliko efektno koliko Vi umete da slušate odgovore. Takođe, kada Vaši podređeni primete da ih slušate i da vam je bitno ono što vam govore, rećiće Vam više i podeliće sa Vama mnogo više nego pre.

  • Upravljanje Stresom

Iako ne možemo reći drugima kako da upravljaju svojim stresom moramo biti svesni da naš stres utiče na ostale ljude. Menadžeri moraju da prepoznaju i upravljaju svojim stresom kako isti ne bi preneli na svoj tim.

  • Upravljanje Konfliktima

Kada se radi o konfliktima u organizaciji ili čak u samom timu unutar organizacije, upravaljanje konfliktima je posao menadžera. Ipak, menadžer nije tu da razreši konflikt. Menadžer je tu da upravlja razgovorom između konfliktnih strana unutar svog tima i da njima pomogne da reše konflikt sami. Može se reći da je menadžer medijator, posrednik koji će dozvoliti svojim zaposlenima da iskažu svoje mišljenje na odgovarajući način i dati prave alate kojima zaposleni stižu do razrešenja konflikta. Sa druge strane, menadžeri isto to rade kada postoji konflikt između njih i njihovih šefova ili kolega, što čini upravljanje konfliktima jednom od najtežih veština koje menadžer trea da nauči.

Претплати се
Обавести о
0 Komentari
Најстарије
Најновије Највише гласова
Уграђене повратне информације
Погледај све коментаре